Skip to main content

Hét Online
Marketingbureau

Voor bedrijven die winst willen behalen

Wat is content marketing?

Contentmarketing is het creëren en verspreiden van relevante en aantrekkelijke content die in een bepaalde behoefte voorziet van je doelgroep.

Mét als doel: aandacht genereren voor je merk of organisatie. Deze aandacht resulteert uiteindelijk in winstgevende klantacties.

bedrijfswebsite & rebranding zoekresultaten
bedrijfswebsite & rebranding zoekresultaten

Een goede contentmarketingstrategie
is onmisbaar.

Weet je jouw klanten zo vroeg mogelijk in het aankoopproces te bereiken en vast te houden met het serveren van aantrekkelijke content slaag je als website eigenaar.
Dit is echter niet zomaar bereikt. Het vergt aardig wat onderzoek, strategie en creativiteit om je content voor je te laten werken. Om te beginnen moet je heel goed in kaart hebben gebracht wie je doelgroep is en wat diens voorkeuren en interesses zijn. Een goede en bewezen content marketing strategie is bijvoorbeeld het 3H-model van Google.

3H-Model
Het 3H-model is een specifiek voor Youtube-content bedoelde contentstrategie dat door Google zelf is ontwikkeld. De 3 H’s staan voor Hero, Hub en Hygiëne. Door de jaren heen bleek dit model perfect om een complete contentstrategie voor bijvoorbeeld websites op te baseren. In het kort is het 3H-model een strategie waarmee je verschillende soorten content door elkaar én als versterking op elkaar deelt met je doelgroep.

De buyer journey binnen je contentmarketingstrategie

Hoe en waar deel ik mijn content?

Denk aan SEO-geoptimaliseerde website teksten, blogartikelen, (how-to) video’s, whitepapers en animaties. Het soort content waar je bezoeker gevoelig voor is hangt af van waar zij zich in de buyer journey bevindt. Is je bezoeker bijvoorbeeld nog maar in de oriëntatiefase, dan zal jouw content aanbod daarop moeten inspelen. Slim ingezette en unieke content zorgt voor vindbaarheid van je website: het helpt bij het genereren van meer bezoekers op je website en bezorgt je hogere SEO-posities in zoekmachines.

Bij content marketing is het belangrijk om content aan te passen aan de verschillende kanalen die er zijn. Iemand die op zijn telefoon door Facebook zit te scrollen is misschien minder geïnteresseerd in jouw uitgebreide instructievideo.

Jij moet degene vinden die op Youtube zoekt naar een how-to video. En iemand die in Google ‘zomerjurk bestellen’ intypt moet niet op jouw pagina met winterschoenen terechtkomen. Door het verzamelen van bezoekersdata kun je tenslotte je content steeds meer en beter personaliseren. Zo bied je de juiste content via het juiste kanaal, in de juiste vorm en exact op het juiste moment in elke fase van de buyer journey aan!

bedrijfswebsite & rebranding zoekresultaten
bedrijfswebsite & rebranding zoekresultaten

Stel je de volgende situatie voor..

Je hebt een erg goed stuk content bedacht en het heeft een groot bereik gegenereerd. Vervolgens doe je niks. Dan is je bereik zo weer weg. De truc is om consistent te blijven publiceren van goede content. Van how-to video’s tot antwoorden op vragen die je doelgroep mogelijk heeft. Van het delen van goede reviews over je merk tot het bedenken van mogelijke (kortings-)acties. Blijven delen is the key to success

Dus hoe zorg je voor goede en consistente content marketing strategie? Dat is waar Rubix je bij kunnen helpen. Wil je een keer sparren met onze marketing specialisten over een contentmarketingstrategie voor jouw onderneming?
Laat gerust een bericht achter.